Co nam daje ePUAP w e-zus?13 wrzesień 2011
Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 9 czerwca 2011 r. rozpoczyna bezpłatne potwierdzanie Profili Zaufanych ePUAP, służących do składania podpisów elektronicznych. Profil umożliwi firmom i obywatelom składanie wniosków przez Internet bez konieczności posiadania certyfikatu kwalifikowanego, niezbędnego do złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego. Profil zaufany będzie funkcjonował w środowisku elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP oraz Elektronicznego Urzędu Podawczego. Warunkiem korzystania z Profilu Zaufanego jest utworzenie konta na ePUAP. W tym celu należy odwiedzić stronę internetową www.epuap.gov.pl, na której MSWiA udostępnia odpowiednie usługi oraz instrukcje. Po utworzeniu konta trzeba wypełnić elektroniczny wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP, a następnie w ciągu 14 dni (zanim wygaśnie jego ważność) udać się do punktu potwierdzającego Profile Zaufane ePUAP. ZUS 9 czerwca 2011 r. uruchomi cztery punkty potwierdzające Profile Zaufane ePUAP: w oddziałach ZUS w Białymstoku, Gdańsku, Szczecinie i I Oddziale ZUS w Warszawie. Później, w ciągu miesiąca, punkty takie zaczną działać we wszystkich 43 oddziałach Zakładu. Następne stopniowo tworzone będą w inspektoratach oraz wybranych biurach terenowych. Docelowo punktów potwierdzeń w ZUS może być ok. 300. W kontaktach z ZUS przy pomocy Profilu Zaufanego ePUAP będzie można również za pośrednictwem Elektronicznego Urzędu Podawczego ZUS (eup.zus.com.pl):
Na początku 2012 r. ruszy Nowy Portal Informacyjny, ważna część Platformy Usług Elektronicznych ZUS budowanej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Wówczas udostępnione zostaną dodatkowe usługi, do których dostęp możliwy będzie przy pomocy podpisu weryfikowanego profilem zaufanym, m.in. dostęp on-line do konta ubezpieczonego w ZUS. źródło: www.zus.pl NAJNOWSZE
|
|