Kolejne ułatwienia dla przedsiębiorców22 listopad 2011
Rozwiązania zawarte w ustawie o redukcji niektórych obowiązków obywateli i przedsiębiorców pomogą zmniejszyć wydatki obywateli i firm o co najmniej 3 mld zł rocznie. 19 sierpnia 2011 r. Sejm przyjął dokument przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z organizacjami pracodawców. Jest to pakiet rozwiązań, które przyniosą kolejne ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce. Ustawa o redukcji niektórych obowiązków informacyjnych dla obywateli i przedsiębiorców wprowadza m.in.:
Minister Finansów będzie wydawał ogólną interpretację podatkową na wniosek każdego podatnika w przypadku istnienia niejednolitego stosowania przepisów przez organy podatkowe oraz organy kontroli skarbowej, a nie tylko z urzędu jak dotychczas. Zwiększy to stabilność prawną firm, związaną z rodzajem wykonywanej działalności gospodarczej. Istotne dla konkretnych branż kwestie będą rozstrzygane w sposób jednolity.
Zmiany umożliwią obniżenie kosztów administracyjnych ponoszonych przez przedsiębiorców.
Skrócenie tego okresu pozwoli na zmniejszenie kosztów administracyjnych związanych z obowiązkiem przechowywania dokumentów rozliczeniowych.
Dzięki tej propozycji przedsiębiorcy i inni płatnicy będą mogli w krótszym okresie otrzymać zwrot nadpłaconych składek.
Dzięki temu odpowiedzialność np. przedsiębiorstwa budowlanego ograniczać się będzie tylko do etapu budowy obiektu, a nie całego wieloletniego kontraktu, jak to jest obecnie. Zniesiona zatem zostanie kolejna bariera w rozwoju PPP w Polsce.
Do tej pory urlop zaległy należało odebrać do 31 marca. Zmiana ta będzie korzystna dla obu stron: pracodawcy umożliwi lepszą organizację pracy, a pracownikowi dogodne zorganizowanie wypoczynku.
Informacje te będą przekazywane raz na rok lub, na żądanie ubezpieczonego, częściej. Obecny comiesięczny, pisemny obowiązek informowania pracowników o odprowadzonych składkach jest szczególnie uciążliwy dla średnich i dużych firm. Chodzi przede wszystkim o znaczne koszty ponoszone w związku z przygotowaniem i drukiem formularzy ZUS RMUA.
Obecnie przyjęta przez sądy praktyka wskazuje, że każde ogłoszenie, które według Kpc powinno być zamieszczone w prasie, musi być jednocześnie opublikowane w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Dzięki przyjętej poprawce strony i uczestnicy postępowania cywilnego nie będą już ponosić dodatkowych wydatków związanych z podwójną publikacją tego samego ogłoszenia. źródło: www.mg.gov.pl NAJNOWSZE
|
|