Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookies i politykę prywatności.

Akceptuję
Rozwiń menu

Marketing polityczny: towarem jest kandydat a nie towar - to jedyna różnica

28 grudzień 2011

Marketing polityczny służy promocji programu lub kandydata partii. Dlatego powinien być on prowadzony z poszanowaniem wszystkich zasad dotyczących ochrony danych osobowych.

Partie polityczne i komitety wyborcze zapominają, że w swojej działalności muszą przestrzegać wszystkich przepisów prawa, a nie tylko Kodeksu wyborczego, który dotyczy samego procesu zbierania podpisów pod listami poparcia, a także procedur odnoszących się przeprowadzenia głosowania. Natomiast przy wykorzystywaniu danych osobowych wyborców w celach marketingowych podmioty te powinny stosować zasady określone w ustawie o ochronie danych osobowych.

Marketing skierowany do wyborców jest po prostu marketingiem, choć szczególnego rodzaju jeżeli chodzi o treść, natomiast jeżeli chodzi o formę, to nieróżniącym się specjalnie od propozycji sprzedania towaru czy usługi. Tu tym towarem jest program polityczny lub sam kandydat.

źródło:  www.giodo.gov.pl

5 dni temu
Użytkownik Krystian zarejestrował się w portalu.
3 tygodni temu
Użytkownik Agata zarejestrował się w portalu.