Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookies i politykę prywatności.

Akceptuję
Rozwiń menu

Nie trzeba już podpisywać rachunków

13 czerwiec 2011

11 marca weszło w życie rozporządzenie  Ministra Finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach, zgodnie z którym na rachunkach sprzedaży lub wykonania usługi nie trzeba będzie juz zamieszczać własnoręcznego podpisu wystawcy.

Nie będzie trzeba także umieszczać i wyrazów "oryginał" albo "kopia".

Dotychczasowe przepisy stanowiły, że rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi powinien czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci a także odpowiednio "oryginał" lub "kopia". Uniemożliwiło to przechowywanie to rachunków w postaci elektronicznej.

Po zmianie przepisów na rachunkach konieczne będzie umieszczanie:

  • daty wystawienia rachunku,
  • numeru rachunku,
  • określenia rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług
  • ceny jednostkowej towaru lub usługi
  • ogólnej sumy należności za towar lub usługę określono liczbowo i słownie.

źródło: mf.gov.pl

3 dni temu
Użytkownik Rafał Koczyw zaktualizował swój profil.
12 dni temu
Użytkownik Krystian zarejestrował się w portalu.
4 tygodni temu
Użytkownik Agata zarejestrował się w portalu.