Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookies i politykę prywatności.

Akceptuję
Rozwiń menu

Przedsiębiorcy nie informują konsumentów o prawie do odstapienia

27 wrzesień 2011

Stosowanie postanowień niezgodnych z prawem jest zabronione. Przekonała się o tym sprzedająca m.in. okna PCV spółka ACPLAST ze Strzelców Krajeńskich. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany praktyki.

ACPLAST sprzedaje m.in. okna PCV (wraz z usługą montażu), a część umów z konsumentami zawiera poza lokalem przedsiębiorstwa czyli np. w domu klienta. Urząd zakwestionował postanowienia zawarte we wzorcu umownym określającym w szczególności zasady reklamacji i prawo odstąpienia od umowy.

Konsument, który zawiera umowę poza lokalem przedsiębiorstwa powinien otrzymać informację o 10-dniowym prawie odstąpienia od kontraktu bez podania przyczyny. Urząd ustalił, że przedsiębiorca nie informował konsumentów o prawie do odstąpienia, nie wręczał wzoru odstąpienia. Ponadto we wzorcu umownym nie umieszczono także obowiązkowej informacji, że konsument mimo udzielonej gwarancji, może reklamować produkt powołując się na niezgodność towaru z umową. Dzięki tej informacji konsument ma świadomość, że dochodząc roszczeń ma prawo powoływać się na inne regulacje, a nie tylko na warunki gwarancyjne.

Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

źródło: www.uokik.gov.pl

8 dni temu
Użytkownik Krystian zarejestrował się w portalu.
3 tygodni temu
Użytkownik Agata zarejestrował się w portalu.