Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookies i politykę prywatności.

Akceptuję
Rozwiń menu

UOKiK karze firmę telekomunikacyjną

27 lipiec 2011

Spółka Virtual Line z Łodzi stosowała niezgodne z prawem postanowienia – uznała Prezes UOKiK i nałożyła karę ponad 4 tys. zł

Virtual Line zajmuje się świadczeniem usług telekomunikacyjnych w Łodzi. W toku postępowania UOKiK ustalił, że w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy spółka nakazywała zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy. Zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy.

Ponadto we wzorcu umowy stosowanym przez Virtual Line znalazło się postanowienie tożsame z wpisanym do Rejestru klauzul niedozwolonych. W przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana.

Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nakazała zmianę praktyki i nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4 688 zł. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

źródło: www.uokik.gov.p

2 dni temu
Użytkownik Rafał Koczyw zaktualizował swój profil.
10 dni temu
Użytkownik Krystian zarejestrował się w portalu.
4 tygodni temu
Użytkownik Agata zarejestrował się w portalu.