UOKiK karze firmę telekomunikacyjną27 lipiec 2011
Spółka Virtual Line z Łodzi stosowała niezgodne z prawem postanowienia – uznała Prezes UOKiK i nałożyła karę ponad 4 tys. zł Virtual Line zajmuje się świadczeniem usług telekomunikacyjnych w Łodzi. W toku postępowania UOKiK ustalił, że w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy spółka nakazywała zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy. Zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy. Ponadto we wzorcu umowy stosowanym przez Virtual Line znalazło się postanowienie tożsame z wpisanym do Rejestru klauzul niedozwolonych. W przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana. Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nakazała zmianę praktyki i nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4 688 zł. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. źródło: www.uokik.gov.p NAJNOWSZE
|
|