Upraszczanie i elektronizacja procedur administracyjnych (UEPA) 6 wrzesień 2011
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka”, finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013. Celem projektu jest uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka” poprzez:
W ramach realizacji projektu pt. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka” planuje się: 1. Analizowanie, mapowanie, uproszczenie i elektronizacja procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. W ramach ww. zadania zostaną przeprowadzona analiza aktów prawnych i procedur elektronicznych, analiza i mapowanie procedur obsługi przedsiębiorców przez administrację. W ramach ww. zadania zostaną również opracowane formularze elektroniczne. Planuje się opracowanie 420 formularzy elektronicznych związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. 2. Szkolenie pracowników administracji publicznej oraz sądów w zakresie nowych zasad rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowania CEIDG, ePK oraz e-podpisu. Ww. działanie będzie obejmowało przygotowanie modułów szkoleniowych oraz opracowanie materiałów szkoleniowych. Szkolenia będą realizowane w formie szkoleń stacjonarnych jak i w formie e-learningu. Uczestnicy szkoleń otrzymają certyfikaty. Planuje się przeszkolenie 12 500 pracowników administracji publicznej i sądów. 3. Kampania informacyjna dotycząca nowych zasad rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowania CEIDG, ePK oraz e-podpisu. W ramach ww. zadania zostanie utworzony elektroniczny Punkt Kontaktowy (ePK) zawierający informacje dotyczące zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej jak również o dane wynikające z Dyrektywy 2006/123/WE. Ponadto zostaną opracowane materiały informacyjne tj. broszury, ulotki, plakaty. Planuje się także organizację konferencji prasowych oraz udział w audycjach radiowych i telewizyjnych. 4. Utworzenie i zapewnienie funkcjonowania Help Desk. Help Desk będzie udzielał odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem ePK. Będzie się składał ze specjalistów i ekspertów odpowiedzialnych za pomoc i wsparcie w realizacji spraw związanych z korzystaniem z ePK zgłaszanych przez przedsiębiorców, pracowników administracji publicznej oraz sądów. źródło: www.mg.gov.pl NAJNOWSZE
|
|